Általános Szerződési Feltételek
1. Általános rendelkezések
1.1. Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) azt a
szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a Hideg János ( Tata, 2890 Fazekas utca 65. ),
továbbiakban Szolgáltató) általánosságban elszállásolási szerződést köt
Vendégeivel.
1.2. Egyedi feltételek nem képezik a részét jelen ÁSZF-nek, de nem
zárják ki külön, speciális megállapodások kötését utazásközvetítőkkel,
szervezőkkel, esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő
feltételekkel.
2. Szerződő felek
2.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi
igénybe. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég
közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A
Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek
teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek).
2.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég
megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a
Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a
Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a
Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen
képviseli-e a Vendéget.
3. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
3.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérésére a Szolgáltató minden
esetben írásbeli ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől
számított 48 órán belül nem érkezik konkrét megrendelés, úgy a
Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
3.2. A Szerződés kizárólag a Vendég írásban leadott foglalásának a
Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és
így írásban megkötött Szerződésnek minősül.
3.3. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a
Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
3.4. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
3.5. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen
elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött
szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett
szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
3.6. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás
díjának megtérítését.
3.7. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek
személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szoba
elfoglalása előtt igazolják. A szálláshelyen bejelentés nélkül senki sem
lakhat.
3.8. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
4. Az elszállásolás kezdete és vége /check-in; check-out/
4.1. A Vendégnek joga van a bérelt helyiségeket a megállapodás szerinti nap 14.00 órától elfoglalni.
4.2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a
megállapodás szerinti nap 18.00 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a
szerződéstől kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre.
4.3. Amennyiben a Vendég előleget fizetett, a szoba (a szobák) legkésőbb
a következő nap 12.00 óráig lefoglalva marad (maradnak).
4.4. A Vendégnek a szobát az elutazási nap 10.00 óráig el kell hagynia.
4.5. Az apartman foglaltságának függvényében, térítés ellenében
biztosítja a korai érkezés, illetve a késői elutazás lehetőségét.
Amennyiben ezen szolgáltatásunkat igénybe kívánja venni, kérjük, az
érkezését megelőző napon jelezze a recepciónk számára.
5. Az elszállásolás meghosszabbítása
5.1. A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
5.2. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás
napjaként feltüntetett napon 11.30 óráig nem üríti ki és a tartózkodás
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a
Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és
ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is
megszűnik.
6. Árak
6.1. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül
(például: csomagárak vagy egyéb kedvezmények okán) megváltoztathatja.
Amennyiben a Vendég szállást foglalt és azt a Szolgáltató írásban
visszaigazolta, úgy ezen a szállásáron a Szolgáltató már nem
változtathat. A Szolgáltató aktuális árai a szálláshely honlapján
(atanya.hu) találhatók.
A Szolgáltató legjobb ár garanciát alkalmaz. A garancia érvényesítésének
alapfeltétele, hogy az apartman hivatalos weboldalán érvényes
visszaigazolt szobafoglalással kell rendelkezni. A kedvezőbb ár
ugyanazon foglalási feltételek mellett érvényes, mint az szálloda által
visszaigazolt. Ezen feltételek a következőek:
• Ugyanazon apartmanra érvényes
• A foglalásban szereplő érkezési és utazási időpont megegyezik
• Azonos a vendéglétszám és a vendégek kora
• Egyforma a szobatípus és a szobák száma
• Az egyéb megrendelt szolgáltatások mennyisége és tartalma között nincs különbség
Az árgarancia az alábbi ártípusokra nem vonatkozik:
• Nem nyilvános felületen (clubrendszer, corporate ...) elérhető árak esetén
• Aukciós weboldalakon elérhető árak esetén
• Bármely partner által adott hűségpontok felhasználása esetén
6.2. A Vendég a szolgáltatások áráról mindig tájékoztatást kaphat a
szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt az apartman recepcióján.
6.3. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának
(ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott
mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott
ÁFA-t, nem tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót, amit a
helyszínen kell megfizetni. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA,
IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett,
áthárítja a Szerződő félre.
7. Ajánlatok, kedvezmények
7.1. Az aktuális ajánlatok, kedvezmények az apartman weboldalán kerülnek
meghirdetésre. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni
szobafoglalásra vonatkoznak.
7.2. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
7.3. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása,
csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben
rögzített feltételeket állapít meg.
8. Gyermekkedvezmények
8.1. Gyermekek részére - a szülőkkel közös szobában történő elhelyezés
esetén - az alábbi szállás-étkezés kedvezményeket biztosítjuk:
- 0 - 6 éves korig 100%
- 6 - 14 éves korig 50% kedvezmény a pótágy árából
8.2. Pótágy elhelyezésére csak bizonyos szobatípusokban van lehetőség.
8.3. Pótágy igényt a szolgáltatóval előzetesen, a foglalással egy időben egyeztetni szükséges.
9. Lemondási feltételek
9.1. Amennyiben az apartman ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási és módosítási feltételek a következők:
- a visszaigazolt érkezés napját megelőző 48 órán belüli elállás esetén a kötbér összege egy éjszakai szállás 50%-a,
- a visszaigazolt érkezés napját megelőző 24 órán belüli elállás esetén a kötbér összege egy éjszakai szállás 100%-a.
Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági
társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat,
önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit,
stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő
fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat
egyébként a megrendelő nevében eljáró Vendég viseli közvetlenül.
9.2. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét
előlegfizetéssel biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg
(írásos lemondás nem érkezik), a Szolgáltató a Szerződésben
meghatározott mértékű megfizetett előleg teljes összegét kötbérként
érvényesíti. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az
érkezési napot követő nap 10:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a
Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
9.3. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét
előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben
foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási
kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 órát követően
megszűnik.
10. Lemondási feltételek csoportok, rendezvények esetén szállás tekintetében
10.1. A Megrendelő díjmentesen mondhatja le a szolgáltatást az érkezés előtti 31. napig.
10.2. Lemondási díj 30 napon belüli lemondás esetén:
- 30-21 napon belül történt lemondás esetén a megrendelt szolgáltatások 10 %-a,
- 20-14 napon belül történt lemondás esetén a megrendelt szolgáltatások 25 %-a,
- 13-7 napon belül történt lemondás esetén a megrendelt szolgáltatások 50 %-a,
- 6-3 napon belül történt lemondás esetén a megrendelt szolgáltatások 75 %-a,
- 48 órán belüli lemondás vagy no-show esetén a megrendelt szolgáltatások 100 %-a fizetendő lemondási díj, kötbér címén.
10.3. Az írásos lemondásnak a megjelölt időpontig a szálláshelyhez meg kell érkeznie.
10.4. Amennyiben a vendég a jelzett napon nem érkezik meg, és lemondás
nem történt, úgy az apartman azt másnap közölni tartozik a Megrendelővel
és a szobát - ha a Megrendelő másként nem intézkedik - a megrendelés
hátralévő időtartamára kiadhatja.
11. Lemondási feltételek csoportok, rendezvények esetén étkezés tekintetében
11.1. Étkezésnél létszámmódosítást a szolgáltatást megelőzően 48 órán belül már nem tudunk elfogadni.
11.2. A határidőn túl történt lemondás és a lemondás elmaradása esetén a
megrendelt szolgáltatás ital nélküli árának 100 %-a fizetendő lemondási
díj címén. Ennek megállapítására figyelembe veendő étkezési időpontok
kávészünet esetén 8 óra,ebéd esetén 10.00 óra, vacsora esetén 16.00 óra,
a rendelt szolgáltatás időpontjától függetlenül.
12. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
12.1. A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést
azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását
megtagadni, ha:
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt;
- a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként
feltüntetett napon 11.30 óráig nem üríti ki és a tartózkodás
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;
- a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak
alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy
drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan
viselkedést tanúsít;
- a Vendég fertőző betegségben szenved;
- a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig;
12.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik
13. Fizetés módja, garancia
13.1. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető a helyszínen
készpénzzel (Forintban vagy Euroban), a Szolgáltató által elfogadottként
megjelölt bankkártyával, illetve átutalással, illetőleg internetes
oldalon keresztüli fizetéssel.
13.2. Átutalás esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás
másként nem rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a
Vendég köteles az érkezés megjelölt napja előtt az apartman
bankszámlájára átutalni oly módon, hogy az adott összeget az érkezés
napjáig az apartman bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a
számlavezető pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét
igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal igazolja.
13.3. Az egyéni szobafoglalás garantálása bankkártya adatok megadásával vagy előlegfizetéssel lehetséges.
13.4. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a Vendég
tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató a fizetendő díjakról,
illetve a vendégek által bármely jogcímen a Szolgáltató részére
kifizetett összegről elektronikus számlát állít ki és azt e-mail útján
küldi meg.
A befizetett/befizetendő összegekről a számla kiállításakor a
Szolgáltató az online foglaláskor a megadott, míg az e-mail, illetve telefon útján történő foglalás esetében pedig a foglaló
személy által megadott adatokat veszi alapul.
Az itt megadott adatok (név, cím, szükség esetén adószám is) szerepelnek
majd a számla „Vevő” rovatában. A foglalás megtörténte után 1 napon
belül a Vendég kérheti a megadott adatok módosítását, ezt követően
azonban a módosítás már nem lehetséges.
A Szolgáltató a végszámlát a foglaláskor megadott adatok alapján állítja ki.
Bár a Vendégnek lehetősége van a foglalás pénznemétől eltérő pénznemben fizetni, a számlát a kifizetés pénznemében állítjuk ki.
Foglalásonként csak egy számlát van mód kiállítani foglalásokat nem
lehet számlázási célból több részre osztani. Amennyiben két vagy több
vendég (vagy cég) nevére külön kiállított számlákat szeretne, úgy
mindegyikük részére külön foglalást kell rögzíteni/végezni. Ugyanakkor a
foglalásokon végzett későbbi módosításokat (pl. további szolgáltatások
vásárlását) külön számlázzuk.
Ha bármilyen hibát észlel a számlával kapcsolatban, a probléma orvoslása
érdekében a Vendég, illetve a számlán vevőként megjelölt személy/cég értesítse a Szolgáltatót.
Célunk, hogy a jelzett észrevételt a bejelentéstől számított 15 napon belül kezeljük és visszajelezzünk Önnek.
A Szolgáltató által kiállított eredeti elektronikus számla a foglalásban
megjelölt személy/cég részére megküldött e-mailhez csatolt PDF-fájl A
vonatkozó magyar jogszabályoknak (jelenleg ez a 2001. évi XXXV. törvény
az elektronikus aláírásról, a 2000. évi C törvény a számvitelről,
valamint a 46/2007. PM rendelet) megfelelően a társaságok jogosultak
számláikat elektronikus formában kibocsátani.
Az elektronikus számla egy speciális formátumú fájl, amely tartalmazza a
Szolgáltató által kibocsátott hagyományos számla képét egy
PDF-dokumentum formájában (amely teljesíti a 2007. évi CXXVII.
áfatörvény által előírt magyar számlaformátum követelményeit), valamint
(a PDF-fájlon belül) az elektronikus aláírását és időbélyegét a fent
hivatkozott magyar jogszabályok előírásainak megfelelően.
Az aláírás a Szolgáltató nevében készül, és el van látva a e célból
szerződött minősített tanúsító intézet által kiadott „minősített
tanúsítvánnyal”. Az elektronikus számla minden szükséges információt
tartalmaz, amelynek birtokában a számla aláírásához és időbélyegéhez
csatolt tanúsítvány érvényessége ellenőrizhető.
Amennyiben a számlát könyvelési bizonylatként használják, úgy a számla
befogadója az elektronikus számlát köteles elektronikus formában tárolni
(a nyomtatott számlákhoz hasonlóan).
Az elektronikus számla eredetének és hitelességének a megtekintéséhez és
ellenőrzéséhez az Adobe Reader 8-as vagy frissebb verziójú programját
kell telepíteni a számítógépre.
14. Elhelyezési garancia
14.1. Amennyiben a Szolgáltató szállodája a Szerződésben szereplő
szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési
problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég
elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
14.2. A Szolgáltató köteles a szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az
abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az
akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb
kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő
szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót
terheli.
14.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul
eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő
szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő
fél nem élhet.
15. A Vendég jogai
15.1. A szállás szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég
jogosultságot szerez a bérelt helyiségek szokásos használatára, valamint
az elszállásolási üzem szokás szerint és különösebb feltételek nélkül
Vendégek használatára bocsátott létesítményeinek szokásos használatára,
valamint a szokásos kiszolgálásra a kiírásnak megfelelő nyitva-tartási
időben.
15.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások
teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való
tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá
írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz
kezelésére vállal kötelezettséget. Szolgáltató az esetleges
reklamációkat egyedileg kezeli.
16. A Vendég kötelességei
16.1. A megállapodás szerinti díj megfizetése: a visszaigazolásban
rögzített határidőig, vagy a szállás-szolgáltatási szerződés
befejeződésekor esedékes.
16.2. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos
készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott
utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.
16.3. A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban elhelyezett
tárgyakban keletkező bármiféle kárért (ideértve például, de nem
kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy
eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta
károk) a Szolgáltató a felelősségét kizárja. A szálláshely a szobákban
hagyott értéktárgyakért felelősséget nem vállal.
A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni.
16.4. A szemetet a komplexum területén, illetve a szobákban elhelyezett
szemétgyűjtő edényekbe kérjük kidobni. A szobából, illetve az épületből
bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet.
16.5. A komplexum területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég
kizárólag saját felelősségére, használhatja, a kifüggesztett
használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása
mellett.
16.6. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény
végrehajtása értelmében az apartman zárt helyiségeiben (beleértve a
vendégszobákat is), közösségi területein tilos a dohányzás. A
hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó
jelzéseket a jogszabályban előírt területeken az apartman elhelyezte. Az
apartman alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint az apartman
területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály
betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A
vendégek, illetve az apartman területén tartózkodó bármely személy
köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás
teljesítésére.
Amennyiben bármely vendég vagy az apartman területén tartózkodó egyéb
személy jogsértő magatartása miatt az apartman üzemeltetőjét az
illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy
az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő
magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve
annak megfizetését tőle követelje.
Amennyiben a vendég bizonyíthatóan megszegi a fenti jogszabályban
foglalt kötelezettségeket, úgy köteles 10000 Ft díjat fizetni az
apartman üzemeltetője részére, melyet az apartman üzemeltetője jogosult a
vendég szobaszámlájára terhelésként rávezetni és melyet a vendég
köteles távozáskor kifizetni.
16.7. Tűz esetén a recepciót kérjük haladéktalanul értesíteni.
16.8. A szobákat és az apartman közös használatú eszközeit, berendezési
tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során
bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
16.9. A szállóvendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles
tevékenységhez az apartman írásos hozzájárulása, továbbá a
szállóvendégek általi hatósági engedélyek beszerzése szükséges.
16.10. A vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év
alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a
Szolgáltató apartmanjában, a gyermek által okozott károkért a teljes
felelősség a szülőt terheli. A vendég mindazon károkért felelős,
melyeket a Szolgáltató a Vendég, a Vendég kísérője vagy a Vendég
felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved.
16.11. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a apartmanban,
és minden szükséges adatot az apartman rendelkezésére kell bocsátania,
amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi
jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
18. A Szolgáltató jogai
18.1. Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben
megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának
megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a
Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek
azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.
19. A Szolgáltató kötelessége
19.1. A szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az
érvényes előírások, szolgáltatás standardok szerinti teljesítése.
19.2. A Vendég írásos panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez
szükséges lépések megtétele, azok írásban történő rögzítése.
19.3. A szállodán belüli területen, valamint a teraszokon Vendégeink
nyugalma érdekében 22.00 órát követő időszakban hangoskodni tilos,
beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró hangerejű
televíziózást, zenehallgatást, valamint a hallban lévő hangos zenélést,
melynek betartásáért az apartmani személyzet felel.
20. A Vendég betegsége, halála
20.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama
alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a
Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
20.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató
költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója,
örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és
eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett
szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a
felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk
tekintetében.
21. Az adatkezelés biztonsága
21.1. A honlapunkon lévő hírlevélre való feliratkozáshoz a név és e-mail
cím megadása kötelező. A Hírlevélre történő feliratkozással a
Felhasználó hozzájárul megadott adatai kezeléséhez. A Szolgáltató az
adatokat mindaddig kezeli, ameddig azok törlését az érintett nem kéri.
21.2. A leiratkozás lehetőségét minden hírlevélben egy közvetlen link biztosítja, illetve a weboldalon is van rá lehetőség.
21.3. A megadott személyes adatok valódiságáért a Felhasználó felel.
21.4. A Szolgáltató az adatokat védi különösen a jogosulatlan
hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés
vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.
21.5. A Szolgáltató a szerver üzemeltetőivel együtt gondoskodik az adatok biztonságáról.
21.6. A Felhasználó által megadott személyes adatokhoz kizárólag az
adatkezelő munkatársai férhetnek hozzá. Személyes adatokat a
megjelölteken kívül harmadik személyeknek az adatkezelő nem ad át.
21.7. A Szolgáltató harmadik fél részére személyes adatokat nem ad ki,
csak az érintett előzetes és kifejezett hozzájárulása alapján.
21.8. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató törvényi
felhatalmazás alapján köteles a megkereső hatóság részére személyes
adatot kiadni, amennyiben annak törvényi feltételei fennállnak. A
törvényen, hatósági vagy bírósági határozaton alapuló
adatszolgáltatással szemben a Felhasználó nem emelhet kifogást.
22. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
22.1. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért, amelyet a
megszálló Vendég dolgainak elveszése, megsérülése vagy megsemmisülése
folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által
kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában
helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott
át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.
22.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre,
amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső
elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga
okozta.
22.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a komplexum területén,
ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget
ért kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
22.4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak
akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a
megőrzésre átvételt kifejezetten megtagadta, vagy a kár olyan okból
következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel
tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
22.5. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
22.6. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési
felelősség, ha az apartman wellness részlegnek vagy
sportlétesítményeinek rendkívüli vagy egészségügyi előírások betartása
végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények használata
korlátozott vagy nem megengedett.
23. Titoktartás
23.1. A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése
során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok
nyilvánosságáról szóló törvény szabályainak megfelelően eljárni.
24. Vis major
24.1. Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli
viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem
bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből
eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény
fennáll.
25. A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
25.1. A teljesítés helye az a hely, ahol az elszállásoló szálloda található.
25.2. Valamennyi az elszállásolási szerződésből eredő vitával
kapcsolatban, a Szolgáltató vonatkozásában, érdemben és helyileg
illetékes bíróság kerül kijelölésre.
25.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
26. A honlapunk látogatóinak adatai
26.1. A Szolgáltató az általa üzemeltetett weboldal látogatásakor sem a
felhasználó IP címét, sem más személyes adatot nem rögzít. A weblap
látogatása során szabadon és név nélkül biztosított a keresés. A
Szolgáltató a név nélküli internetes látogatást kizárólag statisztikai
célokra használja fel, internetes megjelenése optimalizálására, a
rendszer biztonságának növelésére, a rögzített adatok nem tartalmaznak
semminemű személyes adatot.
26.2. A Szolgáltató a Felhasználókra vonatkozó valamennyi adatot és
tényt bizalmasan kezel, azokat kizárólag saját kutatás, statisztika
készítéséhez használja fel.
26.3. A Szolgáltató nem vállalja a felelősséget a már törölt, de az
internetes keresőprogramok közreműködésével mégis archiválásra került,
korábbi oldalaiért. Ezek eltávolításáról a keresőoldal működtetőjének
kell gondoskodni.
27. Hírlevelünk
27.1. A Szolgáltató az általa üzemeltett honlap hírleveleire feliratkozó
személyeknek havonta akár több alkalommal is híreket, információkat és
ajánlatokat tartalmazó online Hírleveleket és elektronikus direkt
marketing üzeneteket (a továbbiakban: Hírlevél) kézbesít.
28. Adatvédelmi nyilatkozat
28.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a
személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat
minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli,
gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és
szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási
szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait a Szolgáltató az
Adatvédelmi törvény értelmében kizárólag szerződéskötési, számlázási,
valamint saját reklámcéljaira használja fel.
A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy
elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért
az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat.
érvényes: 2022. március 21-től